Bakgrund

TUI ville ha en lösning för hur de skulle kunna leverera taktiska erbjudanden till sina kunder under hela kundresan – hela vägen från bokning till hemkomst.

Lösning

TUI Shop är en e-handelsplats med kontextuella erbjudanden anpassade för TUIs resenärer. Ett kraftfullt verktyg med erbjudanden grupperade, presenterade och kommunicerade för att passa så väl in på olika nedslagsplatser i TUIs CRM-cykel som möjligt. Utöver detta inkluderar även butiken en integration med TUIs presentkortsleverantör Retain24, vilket låter TUI-kunder använda presentkort som delbetalningssätt i butiken.

Projektdetaljer i urval

  • Responsivt, "mobile-first"-baserad UX/UI design med utgångspunkt i TUIs guidelines
  • Integration med presentkorts-API hos Retain24
  • Tätt samarbete med TUIs marknads- och CRM-avdelning för att kunna leverera taktiska erbjudanden i olika delar av kundresan
  • Kundtjänst via mail och telefon på tre Skandinaviska språk