Bakgrund

Hur reducerar man churn bland SF Anytime-prenumeranterna? Detta var frågeställningen SF Studios kom till oss med. Vi skapade SF Movie Stars – ett poängbaserat lojalitetsprogram för SF Anytime och SF Kids Play.

Lösning

Genom att belöna SF Studios prenumeranter med poäng för varje hyrd/köpt film, vilka sedan kan bytas in mot en ny film, merchandise eller exklusiva förhandsvisningar, skapar vi en lojaliserade effekt som gör att kunderna stannar kvar längre. Tillsammans med SF Studios CRM-leverantör InterMail satte vi upp en helhetslösning som inkluderar allt - hela vägen från poänggenerering baserat på transaktionsfiler från SF Studios till butik för poänginlösen med allt vad det innebär i form av webutveckling, inköp, order- och lagerhantering och kundservice. Programmet har än så länge lanserats i en stängd beta.

Projektdetaljer i urval

  • Responsivt, "mobile-first"-baserad UX/UI design baserat på koncept från SF Studios reklambyrå
  • Anmälningsförfarande med koppling till kundens konto på SF Anytime och SF Kids Play
  • Integration med SF Studios CRM-system InterMail för poänghantering