Bakground

Foodservice-branschen, som förser hotell, restaurang och café med råvaror och material, har traditionellt sett varit en analog bransch som i princip totalt dominerats av två stora oligopol-aktörer. Likt David mot Goliat (x2) utmanar nu Out of Home status quo med sitt digitala angreppssätt i ett försök att överbrygga gapet mellan kund och producent. Redo att ta nästa steg bad man Crossroads förverkliga deras dröm om nästa generations användarupplevelse för B2B-grossister.

Solution

Den senaste versionen av outofhome.se byggdes med det allra senaste inom modern arkitektur för användargränssnitt och kan filtrera och rendera tusentals produkter blixtsnabbt, vilket ger en smidig användarupplevelse. Den nya sajten innehåller också kraftfull teknologi för användarkategorisering som använder avancerade algoritmer för att skapa relevanta produktförslag i samtliga delar av e‑handelsupplevelsen.

Med hjälp av Crossroads har vi kunnat säkerställa att vi ligger i den absoluta framkanten när det gäller den teknisk utvecklingen. Tack vare dem har vi en e‑handelslösning i världsklass och kan med hjälp av deras kraftfulla beslutsstödsimplementation dagligen fatta viktiga datadrivna beslut för vår verksamhet.

Robert Ranieli

Försäljningschef, Out of Home

Projektdetaljer i urval

  • Design av användarupplevelse
  • Magento backend med specialbyggt API-lager
  • Elasticsearch-based sökmotor
  • Skräddarsydd algoritm för produktrekommendationer
  • Konsultation och implementation av beslutsstöd / BI-lösning