Bakgrund

Ecster är ett säljfinansbolag som är sprunget ur Handelsbanken. Med flera tusen anslutna butiker och kedjor erbjuder man betallösningar för alla kanaler. Alla som genomför ett köp med säljfinanisering erhåller automatiskt Ecsters kreditkort Ecster-kortet, på vilket krediten läggs upp – på detta kort kan alla kunder samla poäng på alla köp.

Lösning

Crossroads hjälpte Ecster med en helhetslösning för poänginlösen. Vi byggde en poängshop och integrerade denna med Ecsters CRM-leverantör Lindbak, från vilka vi hämtar poängsaldon och medlemsuppgifter. Vi köper in och lagerhåller inlösensortiment och sköter utgående logistik löpande. Utöver detta hjälper vi till med marknadsföring och sköter kundservice gällande poänginlösenfrågor.

Projektdetaljer i urval

  • Responsivt, "mobile-first"-baserad UX/UI design med utgångspunkt i Ecsters guidelines
  • Integration med poäng-API hos Lindbak
  • Specialfunktionalitet för välkomst- och återaktiveringsgåvor