Vår affärsidé

Crossroads levererar kostnadseffektiva lösningar för att öka kundlojaliteten hos företag med stor kundbas

Crossroads affärsområden: Crossroads har två affärsområden, vilka vi hållit fast vid sedan starten av bolaget 1999. Detta borgar för kunskap och kvalitet.

Smarta lojalitetskoncept, B2C och B2B | Våra lojalitetslösningar används främst av stora företag med många slutkonsumenter i varierande branscher och där ett tydligt mervärde spelar roll. Det kan vara en kundklubb, ett poängbaserat bonusprogram eller ett B2B-säljstödsprogram med personliga belöningar. I vår tjänsteportfölj finns de verktyg du behöver. Vill du reducera churnrate och samtidigt få fler nöjda och lojala kunder så kan Crossroads hjälpa dig på ett effektivt sätt.

E-handel | Crossroads leverans av system för e-handel innehåller bl.a. projektledning, marknadens mest moderna e-handelsplattform, IT-produktion, IT-drift, databashantering, inköp, lager, plock & pack, logistik, frakt, text- och bildhantering, affärssystem, ekonomihantering samt marknadsföring och försäljning. Du kan som kund till vårt e-handelskoncept och våra innovativa webbshopslösningar vara säker på att du är i goda händer. På köpet kan vi även erbjuda dig hundratusentals slutkunder för dina produkter. Crossroads levererar också mobil kommunikation, marknadsföring på webben och kan hantera kundtjänstärenden på svenska, norska, danska och engelska.

Fungerande IT-system är idag en naturlig del i de flesta företags vardag. Crossroads lösningar kräver ett minimum av integration med andra system eftersom vårt eget system innehåller inköp, lager, ekonomi, statistik och e-handelsplattform. Detta avlastar er egen IT-avdelning och gör startsträckan för att komma igång mycket kort.

Vår historia:

Crossroads har funnits sedan 1999 och grundades av Jan Andréasson. Affärsidén som ligger till grund för Crossroads kläckte Jan Andréasson när han arbetade med Telia. ”Hur går det att kostnadseffektivisera den logistik som utgör stora kostnader i ett effektivt lojalitetsprogram eller en kundklubb?” Telia blev genom detta en av Crossroads första kunder. Rationalisering och kostnadsoptimering behövs i såväl låg- som högkonjunktur och det är här Crossroads kommer in i bilden som en extern partner på CRM-marknaden. Många företag vill ha en kundklubb eller starta ett bonusprogram, men få vill administrera den. Detta har skapat grunden för Crossroads och vi är stolta och glada över att arbeta med några av de största företagskunderna på marknaden när det gäller kundlojalitet.

Lediga jobb

Hos Crossroads kommer du vara med och skapa e-handelslösningar för flera av Nordens största och mest välkända varumärken. Företaget växer snabbt och präglas av entreprenörsanda, driv och kreativitet. Vi sitter i en stor takvåning i Gamlestadens fabriker där vi har espressobar, biljardbord, PS4-spelhörna och där det bokstavligen är högt i tak. För tillfället söker vi:

  • Spontanansökan praktikplats

    Vi söker alltid efter nya kreativa och drivna talanger. Oavsett om du är på väg att bli formgivare, projektledare, marknadsförare eller webbutvecklare är du välkommen att ansöka om en praktikplats hos oss.

    Ansök genom att fylla i nedan och bifoga personligt brev och CV som pdf (max 3 filer).

    Kontrollfråga

Lediga lokaler

Vi söker frilansare och små företag som skulle vilja samarbeta med oss under samma tak. De som sitter tillsammans med oss här idag arbetar inom reklam och media, livsmedel samt hushållsprodukter. Är du webbutvecklare, fotograf, grafisk formgivare, copywriter eller konsult inom försäljning och marknadsföring så finns nu lediga lokaler på ca 15-80 m2 att hyra på Gamlestadsvägen 2 i Göteborg.
Crossroads sitter längst upp i byggnaden på ca 1000 m2 och erbjuder gemensam reception, kök, fotostudio och konferensrum. Vill du veta mer eller boka tid för visning kontakta oss nedan.