VÅRA SENASTE KUNDPROJEKT

Vi arbetar med ett stort antal ledande företag inom sina respektive branscher. Här ser du ett urval av de projekt vi tagit fram på uppdrag eller i samarbete med dem.

TUI

Vi är stolta över att presentera vår senaste kund: TUI Nordic (f.d. Fritidsresor) – ett av Nordens största reseföretag.

Koncept

Tillsammans med TUI driver Crossroads förmånsportalen TUI Shop, genom vilken vi levererar förmånliga taktiska erbjudanden till TUIs kunder på de nordiska marknaderna, beroende på vart i kundresan de befinner sig.

Teknik

Frontend: React+Redux
Backend / CMS: Magento

Välkomna in i TUI Shop.

Läs mer

SAS EuroBonus Shop

SAS EuroBonus är ett av Nordens största lojalitetsprogram, med över 5 miljoner medlemmar. Som ett led i SAS arbete med kundlojalitet väljer man att anlita Crossroads för att hantera sin förmånsbutik, EuroBonus Shop. I butiken kan man som medlem i EuroBonus använda sina EuroBonus-poäng till utvalda kvalitetsprodukter av kända varumärken i alla prisklasser. Bland förbättringarna som Crossroads infört kan särskilt nämnas möjligheten att delbetala, vilken gör att medlem kan betala antingen med enbart poäng eller med en mix av poäng och pengar, något som väntas leda till bättre uttagsfrekvenser och ökad kundlojalitet.

Läs mer

Julklappsvalet.se

Crossroads har sedan 2013 drivit julklappsvalet.se – det smidigaste sättet att som arbetsgivare ge julklappar till medarbetare. Som arbetsgivare väljer man själv vilken värdenivå man önskar erbjuda gåvor från – resten fixar vi.

Nytt, fräscht utseende
Inför 2015 års julsäsong har tjänsten fått ett nytt och fräscht utseende, tillsammans med ett par uppgraderingar under motorhuven i syfte att möte den ökade efterfrågan.

Integrerat med Benifys förmånsportal
Som ett resultat av vårt samarbete med Benify kan medarbetare på företag som är anslutna till Benifys förmånsportal enkelt kopplas upp mot tjänsten genom en integration som gör administrationen busenkel.

Läs mer på julklappsvalet.se

 

Läs mer

Handelsbanken

Varje månad tar Crossroads fram unika erbjudanden för Handelsbankens olika kortkunder. De förmåner som ges ut är noga framtagna för att passa in i den årstid, högtid och/eller månad som de landar hos kund. Crossroads hanterar all IT och logistik för att se till att kunden  får sitt erbjudande snabbt och smidigt levererat.

Läs mer

Ecster bonusshop

Handlar du med Ecsterkortet får du poäng för varje krona du spenderar. Dessa poäng kan du senare använda för att hämta ut någonting spännande i Ecster Bonusshop. Läs mer om Ecsterkortet på ecster.se.

Välj bland hundratals artiklar från välkända varumärken. Beställningar som läggs före lunch skickas redan samma dag. Sortimentet uppdateras löpande utifrån en analys av vad kunderna klickar på och hämtar ut. Ecster kommunicerar digitalt och fysiskt med sina bonuskunder och ger månadsvis ut förmåner och erbjudanden tillsammans med faktura-bilagan eller via nyhetsbrev.

Inloggade kunder ser i realtid hur många poäng de har samlat. Varje produkt har en poängkostnad och visuellt ser kunden hur många poäng som återstår att samla ihop för att kunna hämta ut en specifik produkt genom ett horisontell linje under produktbilden som växer i takt med att kunden samlar poäng.

Läs mer

E.ON

E.ON är ett av Sveriges ledande energibolag och sedan hösten 2013 levererar Crossroads E.ONs webbshop. I webbshopen erbjuds E.ONs kunder att handla såväl energibesparande produkter som andra artiklar till hus och hem till mycket förmånliga priser. Crossroads är även partner till E.ON i olika kundvårds- och lojalitetskampanjer samt den stora energisparkampanjen 100Koll.

Läs mer

Sector Alarm

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan 2011 levererar Crossroads en webbshop för Sector Alarms kunder där kunderna enkelt beställer såväl batterier till Sector Alarms olika larmsystem, brandsäkerhetsprodukter och andra säkerhetsrelaterade artiklar.

"Tack vare vårt samarbete med Crossroads, där våra kunder enkelt beställer batterier till våra larmsystem, ger vi våra kunder en ännu bättre service och upplevelse. På så sätt får vi en ännu bättre relation till våra kunder som dessutom uppskattar de förmånliga priser på säkerhetsprodukter som de erbjuds i vår webbshop." – Mattias Hultman, Sector Alarm

Läs mer

Benify

Benify är marknadsledare inom automatisering av administrativa processer och hantering av förmåner inom stora företag. I samarbete med Benify driver vi en förmånsportal där anställda på anslutna företag kan köpa märkesvaror till förmånliga priser, samt projektet Julklappsvalet.se - ett enkelt sätt att administrera julklappar till anställda.

Läs mer

OutOfHome.se

På OutOfHome.se kan du dygnet runt beställa varor till din verksamhet. Det gemensamma i vårt sortiment är att produkterna och leveransen är ämnad för all typ av konsumtion som sker utanför hemmet. Det innebär allt ifrån caféer och restauranger till återförsäljare, föreningar, byggarbetsplatser, kontor och annan verksamhet.

Villa Belparc i Slottsskogen Göteborg köper stora mängder kvalitéts bönor, det är viktigt för oss att hela tiden få rätt pris på en fluktuerad marknad, enkelt att beställa, snabb och säker leverans.
- Percy Ranebjörk, VD Villa Belparc

Alla priser presenteras exkl. moms och vi skickar våra leveranser med företagspaket som går direkt till dörren. Vi jobbar enbart med kända varumärken och kvalitet inom varje produktkategori och i den mån vi kan jobbar vi med certifierade produkter som gör gott för både naturen och människorna som tillverkar dem.

Det är enkelt att återköpa kaffe och annat till fikarummet från outofhome.nu. Leveranserna är snabba och priset är konkurrenskraftigt.
- Charlotta Stenson, VD Bulldozer 

Outofhome grundades 2015 och växer snabbt. Idag levererar vi t.ex. ut många ton kaffe varje månad och du kan få dig en kopp på t.ex. Villa Belparc i Slottskogen, Hotel Dorsia vid Kungsportsplatsen eller Café Sturekatten vid Stureplan.

Idag hittar du storköksprodukter från välkända varumärken som Saltå Kvarn, Lantmännen, Fontana, Santa Maria, Kafferosteriet Löfbergs, Oatly, Bong, Smakis, Herrljunga Cider, Pago, Knorr, Cloetta, Nutisal och många fler.

Läs mer

American Express Membership Rewards

Membership Rewards är ett av världens mest välkända lojalitetsprogram. American Express, som i Norge drivs av banken DNB, har givit Crossroads i uppdrag att utveckla och driva hela värdekedjan för det norska Membership Rewards-programmet, där kortinnehavarna kan använda de poäng de tjänat in genom konsumtion på sitt American Express-kort. Genom en modern identifieringsmetod med BankID och en avancerad integration med bankens datorsystem för att hämta poängsaldon och registrera transaktioner har Crossroads skapat en modern infrastruktur för ett av världens starkaste varumärken på kreditkortsmarknaden.

Läs mer

Kapselshop

Kapselshop.se erbjuder Sveriges största sortiment av kapslar för Caffitaly-systemet. I butiken får du en snabb och smidig leverans direkt i brevlådan med marknadens bästa priser och lägsta fraktkostnad.

Läs mer

Swedbank VISA Business Card

Varje månad tar Crossroads tillsammans med Entercard/Swedbank fram en fripassagerare fylld med erbjudanden till samtliga Swedbank VISA Business Card kunder. 

Vi utgår ifrån ett årstidshjul där vi månadsvis  ger erbjudanden som passar perfekt till årstiden eller den kommande högtiden. Crossroads tar fram erbjudanden, designar bilagan via intern AD-produktion och trycker därefter hela upplagan.

Läs mer

Resurs Bank - Supreme Card

Crossroads är en av leverantörerna till Supreme Cards Poängshop som är ett poängbaserat lojalitetsprogram. Crossroads hanterar inköp, lager, logistik, leveranser samt kundtjänst för Poängshoppen. Denna kund är ett bra exempel på där vår kund valt att endast använda några delar av vår värdekedja.

Läs mer

Kafferosteriet Löfbergs

Crossroads hanterar familjeföretaget Löfbergs egen konsumentwebbshop för kaffe och kafferelaterade produkter. I webbshopen hittar du Löfbergs hela sortiment av kaffe- och teprodukter och också ett urval av kaffemaskiner och tillbehör som termosar och koppar. Löfbergs webbshop är en viktig försäljningskanal och ett steg i Löfbergs önskan om att jobba närmare sina kunder.

”För oss på Löfbergs är det viktigt att ligga i framkant när det gäller digital marknadsföring och försäljning. En viktig uppgift för vår webbshop är att visa upp vårt breda sortiment och förmedla vår passion för kaffe.  Vi ville också bygga upp en kundklubb där vi kan kommunicera med våra kunder och skapa attraktiva erbjudanden. Samarbetet med Crossroads har varit mycket framgångsrikt och vi tar ständigt nya steg tillsammans för att uppfattas som Sveriges godaste och mest hållbara kaffe.” - Björn Norén, Affärsutvecklingsdirektör.

På tre år har Crossroads och Löfbergs tillsammans sålt mer än 100 000 kapselmaskiner från Caffitaly System. Det breda sortimentet av kapslar omfattar brygg- och espressokapslar, varm choklad och te. Sedan starten på samarbetet har mer än hundra fysiska och digitala marknadsaktiviteter samt kampanjer genomförts med stor framgång.

För att driva trafik till webbshopen kommunicerar Löfbergs regelbundet med kunderna via roliga kampanjer och nyhetsbrev. Lösningen har en egenbyggd funktion för prenumeration. Förutom Löfbergs svenska webbshop hanterar Crossroads också den norska och den europeiska webbshopen.

Besök och läs mer på shop.lofbergs.se, shop.lofbergs.noshop.lofbergslila.com eller lofbergs.se.

Läs mer

Fordelsbutikken

Fordelsbutikken är ett lojalitetskoncept för norska DNBs kortavdelning Cresco. Cresco ger ut ett stort antal kreditkort inom framförallt säljfinans, men även niche-kort som t.ex. Liverpool FC-kortet. I Fordelsbutikken får kortinnehavarna rabatterade priser på produkter från välkända varumärken och Cresco använder sig flitigt av erbjudandena i Fordelsbutikken för att skapa lojalitet och driva spending på korten.
 

Läs mer

ÄR DU NYFIKEN?

Kontrollfråga